MCDONALDS HAR INGEN DATA?

INGEN VEJRDATA? INGEN TRAFIKDATA? INGEN HJEMMESIDE?

Jeg var til erhvervsseminar hos EnergiFyn i dag. Emnet var aktuelt: Smart brug af data skaber vækst. Hørte et spændende indlæg fra Jesper Thyssen, som er Head of Digital Marketing hos Danske Spil. Forrygende transition den virksomhed har gennemgået. Men det var nu én sidebemærkning, der for alvor fik ørerne til at stritte. Jesper fortalte, at han for et halvt år siden havde snakket med en marketingansvarlig fra McDonald’s. De havde talt om brug af data. Og personen fra McDonald’s havde indvendt: Jamen, vi har jo ingen data. Jøsses. Ingen data. På trods af, at de har en kundeklub og i årevis har kørt voucher-tilbud via sms, så havde de ingen data. Ingen vejrdata. Ingen trafikdata. Ingen hjemmeside. Ingen Facebook? Du har altid data på hånden. Spørgsmålet er, om du er klar til at bruge dem.

Øg din bevidsthed om de data, du kan samle ind – og hvad du kan bruge dem til. Det bliver forretningskritisk for din virksomhed i fremtiden.

Skrevet af Kim Gørlitz

ADM. DIREKTØR, TEKST / KONCEPT / STRATEGI / DJÆVLEUDDRIVELSE

Hjerteblodet slår for involverende tekst, værdibaseret ledelse og korte veje fra strategi til handling. Er helt enig med udsagnet: We have a strategic plan. It’s called doing things.

Få værdifulde indsigter direkte i indbakken

Tilmeld

* skal udfyldes

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *