HOVEDET PÅ BLOGGEN
Vi inspirerer virksomheder med noget på hjerte til et øget fokus på at udvikle stærke kunderelationer ved at give dem inspirerende og tankevækkende artikler, relevante cases, aktuelle indspark og anledninger til refleksion og smil.
Din vigtigste påvirkning er den, du giver, imellem købene
De seneste år har mange virksomheder været styret af konverteringsrater og sidste klik før køb. Men det er næppe den sidste googlesøgning på ´Audi´, der gør, at en kunde køber en R8. Der skal mere til.
Kærlighedens mange farver
Kærlighed er en kraft. En livgivende energi. Til tider også en altædende tornado, der nærmest besætter hele bevidstheden og sultent venter på at suge kærlighedskrummer op.
Nyt fra vores egen lille verden
Det er ikke nogen hemmelighed, at vi er ret glade for at arbejde med turisme og destinationer. Siden 2014 har vi arbejdet sammen med LEGOLAND Billund Resort and still going strong.
Natur. Maskulin power. Jag eller bliv jaget
Camouflage-farverne har en lang udviklingshistorie bag sig. Og de har lejret sig i den kollektive bevidsthed som symbol på natur og maskulin power.
Siden du SoMe Sidst – December
2020 blev et rigtigt godt år for sociale medier.
Primært båret frem af at mange af os i perioder har været sendt hjem fra arbejde, og vi har brugt Corona-karantænerne super fornuftigt ved at glo lidt mere på skærme. Men også fordi forretninger og kontorer har været lukket, og derfor har flere virksomheder været nødt til at finde nye veje ud til deres kunder. Og de nye veje er belagt med digital markedsføring og de sociale medier.
Alle krigsmetaforer i markedsføring skal op ad væggen og skydes
Når alle marketingbegreber er gennemsyret af militær tænkning, tror det da pokker, at folk dukker sig, når vi kører kampagnekanonerne i stilling
Siden du SoMe-sidst
Twitter er tilbage til normalen – i morgen. LinkedIn har implementeret stories og Instagram sætter ind mod ulovligt #spons
For virksomheder handler DNA ikke om videnskab. Men lidenskab
Ord skaber virkeligheden. Det står i den store bog, hvor Johannes skriver: ’I begyndelsen var ordet. Og ordet var hos Gud’. Verden blev først til, da Gud delte ordet med
Småkagekrigen. Og hvad den betyder for dig
Der er en krig i gang. Den handler om datasikkerhed, privatliv, politisk regulering – og givetvis også en hel del om tech-giganter, som forsøger at skade hinandens forretninger. Og den handler i særdeleshed om cookies, hvilket betyder, at du som onlineannoncør er fanget lige midt i kamparenaen.
Det første, du bliver blind på, er hjernen
Kunderne afviser i stigende grad reklamer og marketingstunts. Bannere performer dårligere og dårligere. Også selvom der er skruet op for masser af shine og bling. Tredjeparts cookies er ikke døde, men lugter af rådne sild. Samme tendens kan spores på sociale..
Han har gjort det for Danmark. Nu gør han det for Red Inks kunder
Peter Rosendahl Svejgaard er ekspert i at skabe forbindelse mellem kunder og virksomheder. Det har han vist i sin karriere, der startede med Gul & Gratis og nu fortsætter på kommunikationsbureauet Red Ink.
21% tænder på tilbud. 61% vil have engagement. Hvem kommunikerer du til?
Jeg deltog i et webinar i sidste uge. Det afslørede et stort gap – ikke mindst hos mange email-markedsførere. Forskerne Torsten Ringberg og Per Østergaard Jacobsen har undersøgt, om dit
PAS PÅ DEN 19. JANUAR. DET ER ’QUITTERS DAY’
DET VAR INDHOLDET I ET NYHEDSBREV, JEG FIK FORNYLIG. Afsenderen var det globale motionsnetværk Strava.com. Emnet ’Quitters day’ er forretningskritisk, når man som Strava lever af at have aktive
BIG DATA + ROSKILDE
DE BEDSTE BUSINESSCASES ER I DIT BACKOFFICE Et vigtigt takeaway fra gårsdagens konference: Tech + Turisme: Ofte tænker du data, som noget, der skal berige dine gæsters oplevelse. Men tit
MCDONALDS HAR INGEN DATA?
INGEN VEJRDATA? INGEN TRAFIKDATA? INGEN HJEMMESIDE? Jeg var til erhvervsseminar hos EnergiFyn i dag. Emnet var aktuelt: Smart brug af data skaber vækst. Hørte et spændende indlæg fra Jesper Thyssen,
Vil du dele dit hjerteblod med os?
VIL DU DELE DIT HJERTEBLOD MED OS? Hos Red Ink har vi et slagord: VI SKAL HAVE HJERTEBLODET PÅ BANEN. Hvis du er fremtidens AD’er – eller hvis du vil være det,